Realizátori a spolurealizátori projektu: Pepina ide na výlet
Květoslava Adamčíková : ZS T.G. Masaryka MNICHOVICE Mnichovice, Česká republika
Urszula Lach : ZSP w Międzyrzeczu Górnym Międzyrzecze, Poľsko
Rodica Codau : Liceul Teoretic "Callatis"Mangalia, Rumunsko
Trasa výletu Pepiny: Slovenská republika - Česká republika - Poľsko - Rumunsko - a späť.
Naše aktivity a čo sa deti dozvedeli a dozvedia:
Projekt: Pepina ide na výlet (verzia pre e-Twinning.sk)
Projekt je postavený na poznávaní a hodnotení života detí v zahraničí a získanie odpovedí na otázky: obľúbené miesto, obľúbený koláč, obľúbená pieseň a oblečenie detí.
Predmety: Multikultúrna výchova, etická výchova, predmety v predškolskom vzdelávaní , umenie a kultúra
Jazyky: AJ- NJ- SK- Cz-... Vek žiaka: 3 - 7
Využité nástroje: e-mail, Iný softvér (Powerpoint, video, fotografie, kresby), zverejňovanie na webovej stránke
Ciele projektu:
- S oporou pedagóga ušiť bábku a podieľať sa na jej dotvorení a zaslaní realizátorom projektu podľa plánu.
- Komunikovať verbálne a neverbálne získané skúsenosti.
- Chápať charakteristické znaky prírody v zahraničí a u nás a opísať krásu videnej scenérie. Označiť pekné miesta svojho bydliska a zaznamenať zážitky na fotoaparát.
- Vedieť elementárne prezentovať vzťah a úctu k vlasti a rodnej obci. Skvalitňovať komunikáciu pri spracovaní témy: Moja vlasť
- Prežité skúsenosti použiť na porovnanie rozmanitosti sveta a hľadať spoločné znaky a charakter života detí v zahraničí.
- Používať prostriedky digitálnej techniky na získavanie informácií a vedieť sa v projekte časovo orientovať.
- Získané poznatky využiť v dramatizácii, pri počúvaní a v edukačnej aktivite: Pečieme so svetom
Pracovný postup:
Do polovice novembra: Vytvorenie bábky z handričiek a napísanie listu kamarátom v zahraničí: Fotografia: naše pekné miesto z vychádzky, recept na náš obľúbený koláč, fotografia: naše oblečenie, vytvorenie nahrávky piesne a notový záznam. Prostredníctvom listu požiadame kamarátov o zaznamenanie obľúbených vecí na list a zaslanie bábiky Pepiny ďalej, do inej školy.
Február 2014: Návrat Pepiny z výletu a čítanie listu z ciest. Porovnávanie života detí v zahraničí a u nás. Pečieme koláče našich priateľov, pozeráme sa na ich fotografie a vytvoríme galériu. Vytvoríme mapu cesty Pepiny po svete.
Témy projektu:
- Pracujeme s počítačom a interaktívnou tabuľou. Vytvárame obrázkový list z ciest.
- Predstavujeme ľudské telo, jeho časti a umelecky stvárňujeme ľudskú postavu.
- Sebaregulácia, rozhodovanie sa a sebahodnotenie v aktivitách.
- Pasívna a aktívna slovná zásoba v štátnom slovenskom jazyku a v anglickom jazyku.
- Dodržiavanie základných pravidiel kultúrneho správania. Rozmanitosť ľudských vlastností.
- „Písať“ obrázkový list a „čítanie“ a „písanie“ jednoduchého príbehu.
- Upevňujeme základy empatie a pozorujeme rozmanitosť sveta.
- Vytvorenie mapy z výsledkov projektu „Pepina ide na výlet“.
Očakávané výsledky:
- Získané nové sociálne vzťahy a spoznávanie príbuzného cudzieho jazyka pre deti prostredníctvom čítania listov z vychádzky.
- Zdokonalené psychomotorické kompetencie pri manipulácii s materiálom a pečení.
- Rozvíjanie multikultúrneho postoja a bližšie spoznávanie života detí v zahraničí.
Pepina ide na výlet.pdf (5529806)