Realizátori a spolurealizátori projektu: Pepina ide na výlet

Květoslava Adamčíková : ZS T.G. Masaryka MNICHOVICE Mnichovice, Česká republika

Urszula Lach : ZSP w Międzyrzeczu Górnym Międzyrzecze, Poľsko

Rodica Codau : Liceul Teoretic "Callatis"Mangalia, Rumunsko

Trasa výletu Pepiny: Slovenská republika - Česká republika - Poľsko - Rumunsko - a späť. 

 

Naše aktivity a čo sa deti dozvedeli a dozvedia:

Projekt: Pepina ide na výlet  (verzia pre e-Twinning.sk)

Projekt je postavený na poznávaní a hodnotení života detí v zahraničí a získanie odpovedí na otázky: obľúbené miesto, obľúbený koláč, obľúbená pieseň a oblečenie detí.

Predmety: Multikultúrna výchova, etická výchova, predmety v predškolskom vzdelávaní , umenie a kultúra

Jazyky: AJ- NJ- SK- Cz-... Vek žiaka: 3 - 7

Využité nástroje: e-mail, Iný softvér (Powerpoint, video, fotografie, kresby), zverejňovanie na webovej stránke

Ciele projektu:

  • S oporou pedagóga ušiť bábku a podieľať sa na jej dotvorení a zaslaní realizátorom projektu podľa plánu.
  • Komunikovať verbálne a neverbálne získané skúsenosti.
  • Chápať charakteristické znaky prírody v zahraničí a u nás a opísať krásu videnej scenérie. Označiť pekné miesta svojho bydliska a zaznamenať zážitky na fotoaparát.
  • Vedieť elementárne prezentovať vzťah a úctu k vlasti a rodnej obci. Skvalitňovať komunikáciu pri spracovaní témy: Moja vlasť
  • Prežité skúsenosti použiť na porovnanie rozmanitosti sveta a hľadať spoločné znaky a charakter života detí v zahraničí.
  • Používať prostriedky digitálnej techniky na získavanie informácií a vedieť sa v projekte časovo orientovať.
  • Získané poznatky využiť v dramatizácii, pri počúvaní a v edukačnej aktivite: Pečieme so svetom

Pracovný postup:

Do polovice novembra: Vytvorenie bábky z handričiek a napísanie listu kamarátom v zahraničí: Fotografia: naše pekné miesto z vychádzky, recept na náš obľúbený koláč, fotografia: naše oblečenie, vytvorenie nahrávky piesne a notový záznam. Prostredníctvom listu požiadame kamarátov o zaznamenanie obľúbených vecí na list a zaslanie bábiky Pepiny ďalej, do inej školy.

Február 2014: Návrat Pepiny z výletu a čítanie listu z ciest. Porovnávanie života detí v zahraničí a u nás. Pečieme koláče našich priateľov, pozeráme sa na ich fotografie a vytvoríme galériu. Vytvoríme mapu cesty Pepiny po svete.

Témy projektu:

  1. Pracujeme s počítačom a interaktívnou tabuľou. Vytvárame obrázkový list z ciest.
  2. Predstavujeme ľudské telo, jeho časti a umelecky stvárňujeme ľudskú postavu.
  3. Sebaregulácia, rozhodovanie sa a sebahodnotenie v aktivitách.
  4. Pasívna a aktívna slovná zásoba v štátnom slovenskom jazyku a v anglickom jazyku.
  5. Dodržiavanie základných pravidiel kultúrneho správania. Rozmanitosť ľudských vlastností.
  6. „Písať“ obrázkový list a  „čítanie“ a „písanie“ jednoduchého príbehu.
  7. Upevňujeme základy empatie a pozorujeme rozmanitosť sveta.
  8. Vytvorenie mapy z výsledkov projektu „Pepina ide na výlet“.

Očakávané výsledky:

  • Získané nové sociálne vzťahy a spoznávanie príbuzného cudzieho jazyka pre deti prostredníctvom čítania listov z vychádzky.
  • Zdokonalené psychomotorické kompetencie pri manipulácii s materiálom a pečení.
  • Rozvíjanie multikultúrneho postoja a bližšie spoznávanie života detí v zahraničí.

 

Pepina ide na výlet.pdf (5529806)

 

 

Fotogaléria: Projekt e-twinning: Pepina ide na výlet 2013/2015

/album/fotogaleria-projekt-e-twinning-pepina-ide-na-vylet-2013-2014/sam-5172-jpg/ /album/fotogaleria-projekt-e-twinning-pepina-ide-na-vylet-2013-2014/sam-5173-jpg/